Skontaktuj się ! (48) 733 234 122

Czy możliwe jest stworzenie sklepu, który zaskoczy potencjalnych klientów już swoim wyglądem zewnętrznym? Na Zachodzie budowa pop-up store’ów trwa już od kilkunastu lat – u nas w Polsce jest to bardzo świeży trend, jednak specjaliści już wskazują na to, że tego typu zjawisko charakteryzuje się sporym potencjałem sprzedażowym i wprowadzenie pop-up store’ów na nasz rynek może wiązać się z dużymi zyskami dla firm.

Pop-up store stają się popularne

Pop-up storeSkąd się wzięła moda na pop-up store? Wszystko zaczęło się w Los Angeles, pod koniec XX wieku. Aby wypromować markę, pewna firma zdecydowała się na zorganizowanie małego „festynu” – grała muzyka, ludzie dobrze się bawili, a w trakcie tego wydarzenia sprzedawano ubrania. To była krótkoterminowa akcja – jednak efekt zaskoczył wszystkich. Okazało się, że tego typu promocja jest naprawdę skuteczna i przyciąga młodych ludzi. Za tymczasowe pop-up store może „robić” wszystko – na przykład jacht! Najczęściej są to jednak przenośne kontenery, których wygląd zewnętrzny został zaprojektowany w wyjątkowo oryginalny sposób, aby zadziwiać ludzi i zachęcać do wejścia. Może to być na przykład kontener, który zaaranżowano na duże pudełko od butów!

Pop-up storeW naszym kraju takie przenośne kontenery sprzedażowe można zobaczyć zazwyczaj nad morzem lub w miejscowościach wypoczynkowych znajdujących się w dogodnych lokalizacjach (na przykład w górach czy w pobliżu ośrodków kolonijnych nad jeziorami). Nasze rodzime firmy jednak nie do końca podchwyciły ten trend – to znaczy, postawione przez nich kontenery nie wyróżniają się atrakcyjnym wyglądem. Są to obiekty sezonowe, nastawione na zysk w okresie letnim – po dwóch miesiącach są zamykane i zabierane z danego miejsca. Jakie są ich zalety? Klientów przyciągają przede wszystkim niższe ceny niż w stacjonarnym sklepie – tak naprawdę różnica nie jest jakaś ogromna, ale jednak, zauważalna. To dobry pomysł na to, aby kształtować wizerunek marki – zwłaszcza jeśli jest ona nowa i dopiero wchodzi na rynek. Dzięki takiej reklamie, może szybciej zdobyć wielu stałych klientów. Z pewnością tymczasowe pop-up store z upływem czasu będą stawać się w Polsce coraz bardziej popularne, gdyż jest to naprawdę ciekawe rozwiązanie, które może przynieść firmom angażującym się w taką akcję, sporo korzyści.

Dzisiaj stawianie obiektów modułowych nie jest skomplikowane, trwa zaledwie chwilę, dlatego budowa pop-up store nie powinna być żadnym problemem. Warto o tym pomyśleć, jeżeli będziemy rozważać sposoby na wypromowanie własnej marki odzieżowej czy firmy produkującej biżuterię.